Welkom bij het Helpcentrum
Zoek naar een onderwerp:
Of kies een onderwerp:
Om de planning te vergemakkelijken en het beste van je volgende trip te maken, geven we graag wat algemene tips voor je bestemming, zoals:
- must-sees
- de beste dingen om te doen
- hoeveel dagen je nodig hebt
- de beste tijd om te bezoeken
Voor een aantal steden hebben we ook een 48-uurse planning met de allerbeste belevingen samengesteld. De beschikbaarheid van deze planning kan afhangen van de taal waarin je onze website bekijkt. Je vindt deze informatie door in de zoekbalk op onze website naar een stad te zoeken.
Ook kun je activiteiten waar je in geïnteresseerd bent op een verlanglijstje zetten. Klik simpelweg op het hartje op een activiteitenpagina of kaart. Je kunt je verlanglijstjes opvragen door op het hartje bovenin onze website te klikken.
Wanneer je je bestemming of attractie op onze website in de zoekbalk invoert, zie je een lijst met activiteiten. Je kunt de zoekresultaten sorteren om onze topaanbevelingen te zien, of de activiteiten die het best zijn beoordeeld door andere GetYourGuide-klanten.
Als je op een activiteitenpagina op het locatieoverzicht boven de naam van de activiteit klikt, zie je meer informatie over het plannen van je bezoek, topattracties en andere dingen om te doen op deze bestemming.
Wanneer je in de app je bestemming in de zoekbalk ingeeft, zie je de aanbevolen activiteiten en attracties van deze plek. Als je een attractie intypt, zie je onze topkeuzes voor deze locatie en andere suggesties in de buurt.
Om je te helpen de meest geschikte activiteit te vinden, raden we aan om filters te gebruiken om specifiekere zoekresultaten te krijgen. Je kunt filteren op categorie (bijv. toegangstickets, dagtours), prijs, talen, duur en diensten (bijv. rolstoeltoegankelijkheid, privétour, ophaalservice). Dat gaat als volgt:
Voer de bestemming of attractie in de zoekbalk op onze startpagina
Klik 'Zoek'
Scroll naar de filters aan de linkerkant
Open de sectie waarin je geïnteresseerd bent
Vink het vakje aan om de filter toe te passen
Je kunt je activiteit online boeken en ontvangt dan je boekingsbevestiging per e-mail, samen met een link om de GetYourGuide-app te downloaden. Dat gaat als volgt:
• Zoek een activiteit, selecteer het aantal en type deelnemers, een datum en een taal (indien van toepassing)
• Kies een optie en starttijd (indien van toepassing)
• Voer je gegevens in
• Als je boeking in aanmerking komt voor een annuleringsupgrade kun je dit toevoegen aan je aankoop. Zie meerinformatie in het artikel 'Annuleringsupgrade'
• Selecteer een betaalwijze en maak je boeking af
Zowel onze website als onze app tonen de actuele beschikbaarheid voor al onze activiteiten. Selecteer op de website het aantal deelnemers en de datum en klik vervolgens op 'Check beschikbaarheid'. Tik in de app op 'Boek nu' om deelnemers en een datum te selecteren.
Dankzij de kleuren kun je gemakkelijk zien welke data beschikbaar zijn. Alle groene data zijn beschikbaar, dus je kunt de activiteit voor elk van deze data boeken. Als een datum grijs is, betekent dit dat de activiteit is volgeboekt, niet plaatsvindt of nog niet geboekt kan worden voor deze datum.
Om de juiste informatie over de beschikbaarheid te krijgen, is het belangrijk dat je het exacte aantal personen opgeeft waarvoor je wilt reserveren. De beschikbaarheid kan veranderen afhankelijk van het aantal deelnemers dat je selecteert.
Als er verschillende tijdblokken worden aangeboden, zie je na het selecteren van een groene datum welke beschikbaar zijn. Activiteiten die openingsuren hebben in plaats van specifieke tijdblokken kunnen op elk moment binnen die tijd worden bijgewoond.
De beschikbaarheid wordt continu bijgewerkt door de activiteitenaanbieders. Als een datum nog niet open is voor reservering (bijvoorbeeld omdat je ruim van tevoren wilt boeken), raden wij aan om iets dichter bij de datum in kwestie nog eens te kijken.
Wij hanteren geen wachtlijsten voor onze activiteiten, maar de beschikbaarheid kan veranderen, ook op het laatste moment. Het is dus altijd de moeite waard om onze website of app nog eens te bekijken om de laatste beschikbaarheid te zien.
Afhankelijk van de activiteit bieden we verschillende prijzen aan op basis van leeftijdsgroepen (bijv. kind, student, volwassene, 65-plussers). Je kunt de beschikbare prijsopties zien wanneer je het aantal deelnemers selecteert op een activiteitenpagina. Het kan zijn dat je op 'Meer zien' moet klikken om de volledige lijst te zien. Wij kunnen geen verschillende prijzen aanbieden op basis van andere criteria (bijv. kortingen voor andersvaliden of militairen).
Voor sommige activiteiten is het voor bepaalde leeftijdsgroepen gratis zonder een ticket nodig te hebben, of dien je elders een ticket te reserveren (bijv. op de website van de attractie of ter plekke). Als dit het geval is voor de activiteit waar je in geïnteresseerd bent, dan krijg je meer informatie als je het aantal deelnemers selecteert en/of onder 'Goed om te weten', op de pagina van de activiteit.
De 'Vanaf'-prijs geeft de best beschikbare prijs voor een activiteit aan. Deze geeft ook weer of de prijs per persoon is of voor een groep. Houd er rekening mee dat de 'Vanaf'-prijs kan afhangen van verschillende factoren, zoals de datum van de activiteit of de gekozen optie. In zeldzame gevallen kan de prijs worden aangepast aan het aantal deelnemers in je groep. Dit betekent dat de 'Vanaf'-prijs alleen geldt als je de activiteit voor een bepaald aantal personen boekt.
Het is helaas niet mogelijk om een activiteit aan te passen. Wij kunnen een activiteit alleen aanbieden zoals deze beschreven staat op onze website of app.
Als je specifieke vereisten hebt, bekijk dan het artikel 'Geschikte activiteiten' voor meer informatie over het zoeken naar activiteiten die aan je eisen voldoen.
Om te zien wat er bij een activiteit is inbegrepen, zie de sectie 'Inbegrepen' op de activiteitenpagina. Alles wat is inbegrepen heeft een groen vinkje, en wat niet is inbegrepen heeft een rood kruisje. Denk hierbij aan eten en drinken, toegangstickets, gids, vervoer, etc. Houd er rekening mee dat sommige inclusies afhankelijk kunnen zijn van de geboekte optie.
Voor meer informatie over de route van de activiteit (bijv. welke stops zijn inbegrepen), zie de volledige beschrijving van de activiteit.
Als je bepaalde informatie niet kunt vinden en je hebt de activiteit al geboekt, neem dan contact op met de activiteitenaanbieder. De contactgegevens vind je in je boekingsbevestiging.
Je kunt de duur van een activiteit zien op de activiteitenpagina onder 'Over deze activiteit'. Dat geeft aan hoe lang een activiteit duurt (inclusief reistijd, indien van toepassing).
De duur wordt gegeven voor activiteiten met vaste begin- en eindtijden (bijvoorbeeld rondleidingen en dagtochten). Bij activiteiten zonder vaste begin- en eindtijden (bijv. citycards, hop on, hop off-tours of tickets met tijdslot) wordt de geldigheidsduur aangegeven. Controleer voor tickets met een vaste toegangstijd de sectie 'Goed om te weten' of je ticket/voucher voor gegevens over eventuele flexibiliteit met betrekking tot de toegangstijd.
Om de begin- of openingstijd(en) te zien, kies een datum en klik op 'Bekijk mogelijkheden'. Als je je activiteit al hebt geboekt, kun je deze informatie ook op je voucher vinden.
De beschrijving van het schema en de haltes onderweg vind je onder 'Volledige beschrijving' op de activiteitenpagina. Als je op onze website bent, klik dan op 'Lees meer' om de hele tekst te bekijken. Gebruik je onze app, tap dan 'Volledige beschrijving' (iOS) of 'Lees de volledige beschrijving' (Android) om deze gegevens te bekijken.
Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om een reisschema aan te passen.
Raadpleeg de volgende secties op de activiteitenpagina om de vereisten en beperkingen van een activiteit te bekijken:
- Niet vergeten mee te nemen: items die nodig of aanbevolen zijn voor de activiteit.
- Niet toegestaan: items die je niet bij je mag hebben tijdens de activiteit, kleding die niet is toegestaan en/of gedrag dat niet is toegestaan.
- Niet geschikt voor: personen die niet aan deze activiteit mogen deelnemen (bijv. personen ouder of jonger dan een bepaalde leeftijd, zwangere vrouwen, mensen met gezondheidsbeperkingen). Om toegankelijkheids- of veiligheidsredenen of vanwege de inhoud is het mogelijk dat een activiteit niet voor iedereen geschikt is.
- Over deze activiteit: is de activiteit toegankelijk voor rolstoelgebruikers? Als dat zo is, zie je het 'rolstoeltoegankelijk'-icoon.Als dit pictogram er niet staat, dan is de activiteit niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers.
Aanvullende informatie is ook te vinden in de sectie 'Goed om te weten'.
Als je bepaalde informatie niet kunt vinden en je hebt de activiteit al geboekt, neem dan contact op met de activiteitenaanbieder. De contactgegevens vind je in je boekingsbevestiging.
Algemene Covid-19-reisbeperkingen:
Aangezien de lokale gezondheids- en toelatingseisen regelmatig veranderen, raden we je aan de officiële voorschriften op de overheidswebsite(s) van je bestemming te raadplegen voor de laatste informatie over lockdowns, vaccinaties, quarantainevoorschriften, PCR-testen, enz.
Covid-19-voorzorgsmaatregelen per activiteit:
Als je de activiteit al hebt geboekt, vind je de specifieke Covid-19-informatie op je voucher.
Als je bepaalde informatie niet kunt vinden, neem dan contact op met de activiteitenaanbieder voor informatie over plaatselijke beperkingen. Je vindt de contactgegevens ook op je voucher.
Als je wilt weten of er andere mensen in je groep zitten, kun je checken of deze activiteit privé of openbaar is.
Wanneer je je bestemming of attractie invult in de zoekbalk op onze website, zie je een lijst met activiteiten. Als een activiteit is getagd als 'Privétour' of als er staat dat het om een privégroep gaat, dan komen er geen andere mensen bij. Op de activiteitenpagina op onze website zie je onder 'Over deze activiteit' ook 'Privégroep' staan indien het een privé-activiteit is.
Afhankelijk van de geboekte optie kunnen activiteiten zowel privé als openbaar worden aangeboden. In dit geval staat bij 'Over deze activiteit' 'Privégroep mogelijk'. Of je nu via onze website of app boekt, aan het begin van het boekingsproces zie je welke optie als privétour wordt aangeboden.
Sommige activiteitenaanbieders geven de mogelijke groepsgrootte aan voor een openbare tour. Indien deze informatie beschikbaar is, vind je die onder 'Over deze activiteit' of bij het kiezen van een touroptie.
Als je bepaalde informatie niet kunt vinden en je hebt de activiteit al geboekt, neem dan contact op met de activiteitenaanbieder. Je vindt de contactgegevens op je voucher.
Om te zien of je je huisdier (bijv. hond) mee mag nemen naar de activiteit, check dan 'Niet toegestaan' en/of 'Goed om te weten' op de activiteitenpagina.
Als er geen huisdierenbeleid staat vermeld op onze website/app en je hebt de activiteit al geboekt, neem dan contact op met de activiteitenaanbieder. De contactgegevens vind je in je boekingsbevestiging.
Om te zien of eten en/of drinken is inbegrepen bij je activiteit, kijk naar 'Inbegrepen' op de activiteitenpagina. Aanvullende informatie is ook te vinden in de sectie 'Goed om te weten'. Voor sommige activiteiten zijn lunch of diner optioneel en kan dit als optie geselecteerd worden voordat de activiteit in het winkelwagentje wordt gelegd of als toevoeging bij het afrekenen.
Als je dieetwensen wilt doorgeven (zoals vegetarisch, veganistisch, glutenvrij enz.) en dit niet gevraagd werd tijdens het boekingsproces, of als je meer informatie nodig hebt, neem dan contact op met de activiteitenaanbieder. De contactgegevens vind je in je boekingsbevestiging.
Zodra je boeking is bevestigd, ontvang je een pdf-voucher van GetYourGuide. Voor sommige attracties sturen we in plaats daarvan het ticket van de activiteitenaanbieder (voor meer informatie over tickets, zie het artikel 'Activering en geldigheid tickets').
De voucher bevat je boekingsgegevens, de naam van de hoofdreiziger en andere belangrijke informatie zoals het ophaal- of trefpunt, de geldigheidsperiode, wat je mee moet brengen naar de activiteit en de annuleringsvoorwaarden van je activiteit. Bovendien vind je er de pincode die je nodig hebt om je boeking te annuleren of te verzetten. Zowel de contactgegevens van de activiteitenaanbieder als die van GetYourGuide staan ook op de voucher, voor het geval je hulp nodig hebt met je boeking.
De meeste activiteitenaanbieders accepteren zowel mobiele als geprinte vouchers.
Als een activiteitenaanbieder alleen geprinte vouchers accepteert, dan zie je het pictogram 'Geprinte voucher vereist' bij 'Over deze activiteit' op de pagina van de activiteit.
Als je de activiteit al hebt geboekt en een geprinte voucher wordt vereist, dan kun je deze informatie op je voucher vinden.
De meeste activiteiten worden direct bevestigd, en we sturen je voucher automatisch na aankoop vanaf do-not-reply@getyourguide.com. Zorg ervoor dat je je spamfolder controleert, want soms kan onze e-mail daar terechtkomen. Als je een GetYourGuide-account hebt aangemaakt, dan heb je via de boekingspagina ook toegang tot je voucher.
Sommige boekingen moeten worden bevestigd door de activiteitenaanbieder. In dergelijke gevallen ontvang je je voucher binnen 48 uur na aankoop. Bij 'Over deze activiteit' op de activiteitenpagina kun je het zien als je activiteit geen directe bevestiging biedt.
Om je mobiele voucher te verkrijgen, tik op het tabblad 'Boekingen' onderin je app-scherm. Tik op 'Kun je je boeking niet vinden?', voer je e-mailadres in en tik op 'Verzend code'. We sturen je een verificatiecode die je kunt gebruiken om je boeking en mobiele voucher in de app te bekijken.
Als je met een onjuist e-mailadres hebt geboekt of als je om een andere reden geen toegang hebt tot je voucher, laat het ons dan weten via onderstaand contactformulier. Bij dringende verzoeken kun je ons altijd bellen of met ons chatten. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Voor sommige activiteiten dien je, voordat je aan de activiteit begint, de GetYourGuide-voucher in te wisselen voor een ticket.
Indien je voor jouw activiteit de voucher in moet wisselen, vind je meer informatie op de voucher zelf. Bovenaan je voucher staat 'Dit is geen ticket. Deze voucher moet ingewisseld worden voordat de activiteit begint.' Meer informatie vind je op de voucher onder 'Trefpunt' en 'Belangrijk'.
Als je nog niet hebt geboekt, zie dan 'Over deze activiteit' op de activiteitenpagina. Als de voucher in moet worden gewisseld, krijg je via 'Mobiele tickets' een melding met 'de voucher moeten worden ingewisseld voor een ticket'. Meer informatie hierover vind je door naar beneden te scrollen, onder 'Trefpunt'.
Zodra je boeking is bevestigd, sturen we je meestal een GetYourGuide-voucher (zie artikel 'Boekingsbevestiging en voucher' voor meer informatie over vouchers). Voor sommige attracties mailen we je echter het daadwerkelijke ticket van de activiteitenaanbieder toe.
Om de geldigheidsgegevens van een ticket in te zien voordat je boekt, ga naar 'Over dit ticket' op de activiteitenpagina.Raadpleeg de beschrijving van het ontmoetingspunt voor meer informatie over waar je je ticket kunt activeren. Je kunt ook aanvullende informatie vinden onder 'Goed om te weten'.
Na het boeken van een activiteit kun je deze informatie ook terugvinden in de boekingsbevestiging die we je per e-mail hebben toegestuurd.
Voor aankoop
Je vindt de trefpuntgegevens op de pagina van de activiteit onder het kopje 'Ontmoetingspunt'.
Na aankoop
Je vindt het adres van het trefpunt op je voucher onder 'Trefpunt'.
Bij onduidelijkheden is de snelste manier om antwoord te krijgen direct contact op te nemen met de activiteitenaanbieder. Je vindt de contactgegevens op je voucher. Wij kunnen ook contact voor je opnemen met de activiteitenaanbieder, maar hou er dan wel rekening mee dat dit langer duurt.
Tijdens het boeken van een activiteit kun je je ophaaladres doorgeven. Bij het afrekenen vragen we je om je ophaalplek te selecteren. Als ophalen vanaf die locatie niet wordt aangeboden, dan krijg je een lijst met opties in de buurt waar je uit kunt kiezen.
Je kunt deze informatie ook doorgeven na het voltooien van de boeking. Als je je ophaallocatie later door wilt geven, sturen we je een herinneringsmail met een link naar de boekingspagina, waar je je ophaaladres kunt ingeven.
Neem bij vragen over je ophaalservice rechtstreeks contact op met de activiteitenaanbieder. Je vindt de contactgegevens op je voucher.
Om de ophaalinformatie van een activiteit te zien voordat je boekt, zie 'Over deze activiteit' op de activiteitenpagina. Als de activiteitenaanbieder een ophaalservice aanbiedt, dan zie je het pictogram 'Inclusief ophaalservice' en een overzicht van het ophaalgebied. Als dit pictogram er niet bij staat, dan heeft de activiteit een trefpunt (de gegevens daarvan vind je onderaan de activiteitenpagina) en wordt ophalen vanaf individuele locaties niet aangeboden.
Als je de activiteit al hebt geboekt, dan vind je de ophaalinformatie op je voucher. Hier zie je of de activiteitenaanbieder je ophaalt op de starttijd van de activiteit of dat ze contact met je opnemen om je ophaaltijd in te plannen.
Je kunt het ontmoetingspunt, het ophaal- of afzetadres van een activiteit zien op de activiteitenpagina. Houd er rekening mee dat deze niet kunnen worden gewijzigd voordat je geboekt hebt.
Als je de activiteit al hebt geboekt, neem dan rechtstreeks contact op met de activiteitenaanbieder. De contactgegevens staan op je voucher.
Het wijzigen van een trefpunt, ophaal- of terugbrengadres hangt af van de activiteitenaanbieder, dus het kan niet worden gegarandeerd. Houd er rekening mee dat, als ze akkoord gaan met je verzoek, deze wijziging niet wordt weergegeven op je voucher of boekingsoverzicht.
Als je te laat op het trefpunt of de ophaalplek aankomt, bel dan de activiteitenaanbieder. Je vindt hun telefoonnummer op je voucher.
Als de activiteitenaanbieder niet reageert, neem dan contact op met ons via telefoon of chat. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Controleer eerst de informatie betreffende het trefpunt op je voucher. Als je onze app gebruikt, tik op 'Naar het trefpunt'. Door op 'Routebeschrijving' te tikken wordt Google Maps geopend, met een routebeschrijving naar je trefpunt.
Als je het trefpunt nog steeds niet kunt vinden, bel dan de activiteitenaanbieder. Je vindt hun telefoonnummer op je voucher. Tik in de app op 'Naar het trefpunt' en dan 'Kun je het trefpunt niet vinden?' Kies 'Bel de activiteitenaanbieder'.
Als de activiteitenaanbieder niet reageert, neem dan contact op met ons via telefoon of chat. Onze contactgegevens staan op je voucher en onderaan deze pagina.
Zorg ervoor dat je op de aangegeven tijd op het juiste tref- of ophaalpunt bent. Controleer ook het telefoonnummer en e-mailadres dat je hebt opgegeven bij het boeken, om te zien of de activiteitenaanbieder heeft geprobeerd om contact met je op te nemen.
Zoek, aangezien je chauffeur of gids mogelijk geen GetYourGuide-kleding of -bordjes bij zich draagt, naar de naam van de activiteitenaanbieder. Die staat vermeld op je voucher. Tik in onze app op 'Bekijk boekingsgegevens' en scroll omlaag naar 'Gegevens activiteitenaanbieder'.
Als je de chauffeur of gids dan nog steeds niet hebt gevonden, bel dan de activiteitenaanbieder. Het telefoonnummer staat onder hun naam op je voucher of in onze app onder 'Gegevens activiteitenaanbieder'.
Als de activiteitenaanbieder niet reageert, neem dan contact op met ons via telefoon of chat. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Indien je activiteit toursouvenirs (bijv. foto's of video's) bevat die je ter plaatse hebt gekocht maar nog niet ontvangen, of als je een persoonlijk voorwerp bent verloren tijdens de activiteit, neem dan contact op met de activiteitenaanbieder. Je vindt de contactgegevens op je voucher.
Je kunt de datum en/of tijd van een boeking direct veranderen door het boekingsnummer en je pincode hieronder in te geven. Je vindt ze op je voucher.
Let wel dat niet alle boekingen kunnen worden omgezet. Raadpleeg je voucher voor meer informatie.
Om deelnemers toe te voegen, dien je een nieuwe boeking te maken voor de extra deelnemers. We kunnen om veiligheidsredenen geen deelnemers aan een bestaande boeking toevoegen, omdat je betalingsgegevens tijdens het boekingsproces volledig zijn versleuteld.
Je kunt je boeking ook annuleren en opnieuw boeken voor het juiste aantal deelnemers. Controleer voordat je annuleert het annuleringsbeleid van je boeking en of de door jou gekozen activiteit beschikbaar is voor het nieuwe aantal deelnemers.
Als je deelnemers uit je boeking wilt halen, gebruik dan de onderstaande tool door je boekingsreferentie en pincode in te voeren. Je vindt ze in je bevestigingsmail.
Houd wel rekening met de annuleringsvoorwaarden van je activiteit. Voor sommige boekingen is ook een minimum aantal deelnemers vereist, en het is mogelijk dat de activiteit niet kan doorgaan met een lager aantal deelnemers.
Voor bepaalde boekingen heeft de activiteitenaanbieder vóór aankomst informatie nodig. Dit kunnen dieetwensen, leeftijd of een hoteladres zijn.
Neem rechtstreeks contact op met de activiteitenaanbieder als je de deelnemersinformatie wilt updaten. Je vindt de contactgegevens op je voucher.
Het wijzigen van activiteitstypes of add-ons (bijvoorbeeld het toevoegen van een audiogids of voorrangstoegang) is alleen mogelijk door te annuleren en om te boeken.
Controleer de annuleringsvoorwaarden van je huidige boeking voordat je daar mee begint. Je vindt deze informatie in je boekingsbevestiging.
Zodra je boeking is bevestigd, kun je rechtstreeks via telefoon of e-mail contact opnemen met de activiteitenaanbieder. De contactgegevens staan op je voucher.
Zowel jouw e-mailadres als dat van de activiteitenaanbieder is anoniem, aangezien de e-mails worden afgeleverd via tijdelijke e-mailadressen. Dit betekent dat je je reguliere e-mail kunt gebruiken om berichten van de activiteitenaanbieder te verzenden en ontvangen, zonder dat deze je persoonlijke e-mailadres ziet. Alle communicatie van en naar de tijdelijke e-mailadressen wordt bewaard, zodat we je kunnen helpen bij een misverstand of onenigheid.
Let op: het tijdelijke e-mailadres van de activiteitenaanbieder vervalt 7 dagen na je activiteit. Mocht je daarna nog hulp nodig hebben, neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Beoordelingen zijn een goede manier om feedback te geven aan de activiteitenaanbieders en andere reizigers te helpen bij het kiezen van onvergetelijke belevingen.
Houd er rekening mee dat beoordelingen over de activiteit zelf moeten gaan. Het gaat niet over het boekingsproces of de service van GetYourGuide.
We sturen je de dag na je activiteit een e-mail met een link om een beoordeling in te dienen.
Gebruik onderstaande tool om binnen de annuleringsvoorwaarden je boeking te annuleren door je boekingsreferentie en pincode in te voeren. Je vindt ze op je voucher.
Je krijgt je geld teruggestort op dezelfde rekening als waar je mee hebt geboekt. Houd er rekening mee dat het minimaal 3-5 werkdagen duurt voordat het weer op je rekening staat.
Als je een boeking annuleert, bevestigen we je annulering via e-mail. Controleer je spamfolder als je niet direct een bevestiging hebt ontvangen. Je kunt de status van je boeking ook zien in het boekingsoverzicht op de boekingspagina in je GetYourGuide account, indien je deze hebt. Gebruik je onze app, tik dan in 'Boekingen' in de rechterbovenhoek op 'Geschiedenis'.
Als je je boeking binnen de annuleringsvoorwaarden hebt geannuleerd, dan wordt je terugbetaling automatisch verwerkt via dezelfde betaalwijze als waar de activiteit mee is geboekt. Het staat dan binnen 3-5 werkdagen weer op je rekening.
De meeste van onze activiteiten hebben een gratis annuleringsbeleid van 24 uur, wat betekent dat je je boeking tot 24 uur voor aanvang van de activiteit kunt annuleren en het gehele bedrag terugkrijgt.
Meer informatie over de annuleringsvoorwaarden van je boeking vind je op de voucher. Je boeking is ofwel volledig restitueerbaar, gedeeltelijk restitueerbaar of niet-restitueerbaar, afhankelijk van het beleid van de activiteitenaanbieder. Alle boekingen die geannuleerd kunnen worden, zullen een annuleringstermijn op de voucher vermelden.
In samenwerking met Companjon, onze verzekeraar, bieden we verschillende annuleringsupgrades aan die je meer flexibiliteit geven bij het annuleren van je boeking: Met een annuleringsupgrade kun je je boeking gedurende de dekkingsperiode om welke reden dan ook annuleren, waarna je een uitbetaling krijgt.
Bij het boeken van een activiteit wordt de beschikbare annuleringsupgrade bepaald door de annuleringsvoorwaarden van de activiteit. Deze upgrade-optie en de dekkingsperiode worden aangegeven tijdens het afrekenen en staan na aankoop vermeld onder het kopje 'Membership Details' in het lidmaatschapscertificaat dat je ontvangt. Als de activiteit niet-terugbetaalbaar is, kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om de annuleringsupgrade toe te voegen, waarmee je tot 24 uur voor aanvang van de activiteit kunt annuleren en verzekerd bent van een volledige uitbetaling, inclusief de waarde van je boeking en de kosten van de upgrade.
Hou er rekening mee dat de optie om een annuleringsupgrade toe te voegen alleen mogelijk is voor personen die zich op het moment van boeken binnen de Europese Economische Ruimte (EER) bevinden. Je kunt voor deze upgrade kiezen als je boeking voldoet aan de criteria die in de algemene voorwaarden staan vermeld. Vergeet niet dat je de upgrade alleen kunt kopen tijdens het boeken.
Je kunt de algemene voorwaarden hier lezen:
Als je een annuleringsupgrade hebt gekocht vóór 18 september 2023, raadpleeg dan de documenten in de bevestigingsmail van je boeking.
Als je je boeking wilt annuleren, bekijk dan meer informatie in het artikel 'Boeking annuleren'.
Als je je boeking wilt behouden maar de annuleringsupgrade wilt annuleren, moet je je boeking annuleren en de activiteit opnieuw boeken zonder de upgrade.
Als je één of meer deelnemers wilt verwijderen, neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
In het onwaarschijnlijke geval dat de activiteitenaanbieder je boeking moet annuleren, doen zij hun best je een alternatieve datum of tijd aan te bieden. Als er geen alternatief beschikbaar is of deze jou niet uitkomt, dan krijg je uiteraard al je geld terug.
Als je een e-mail met de annuleringsbevestiging van ons hebt ontvangen, dan wordt je geld automatisch teruggestort op dezelfde rekening als waar je de activiteit mee hebt betaald. Het staat dan binnen 3-5 werkdagen weer op je rekening.
Als de activiteitenaanbieder je heeft geïnformeerd over de annulering en je geen e-mail met de annuleringsbevestiging van ons hebt ontvangen, neem dan contact op via het onderstaande formulier.
Aangezien we een online boekingsplatform zijn, dient het hele boekings- en betalingsproces op onze website of app te worden voltooid. Je kunt kiezen uit verschillende betaalwijzen:
- Creditcard of pinpas (VISA, mastercard, maestro, American Express, JCB, Discover en Bancontact)
- PayPal
- Google Pay
- Apple Pay
- Klarna
- Sofort
- iDEAL
- Reserveer nu en betaal later
Houd er rekening mee dat de beschikbare betaalopties afhankelijk kunnen zijn van de valuta of het land. Tijdens het boekingsproces zie je alle betaalwijzen die beschikbaar zijn.
Met 'Reserveer nu en betaal later' kun je je activiteit vandaag al boeken en betalen wanneer het jou uitkomt.
Zodra je hebt geboekt sturen we je een boekingsbevestiging per e-mail. Je kunt dan tot 72 uur voor aanvang van de activiteit betalen, waarna je creditcard automatisch wordt belast. Als je meerdere activiteiten tegelijk boekt, worden 72 uur voordat de eerste activiteit begint alle activiteiten in één keer in rekening gebracht. Zodra je hebt betaald ontvang je nog een e-mail met je voucher(s).
Let op: activiteiten moeten minstens 72 uur van tevoren worden geboekt en met deze betaalwijze is het niet mogelijk om cadeaucodes te gebruiken. Daarnaast moeten de activiteiten gratis annulering en directe bevestiging bieden. Je kunt zien of een activiteit in aanmerking komt voor 'Reserveer nu en betaal later' bij 'Over deze activiteit' op de activiteitenpagina.
Je kunt je cadeau- of promocode invoeren bij het afrekenen. Bij het invoeren van je persoonsgegevens staat aan de rechterkant het kopje 'Besteloverzicht'. Onderaan, net boven het 'Subtotaal', kun je een link vinden waar 'Voer cadeau- of promocode in' staat. Klik hierop en vul je 12-cijferige code in. Klik daarna op 'Inlossen'.
Als je problemen ondervindt bij het invullen van je persoonlijke gegevens (naam, e-mail, telefoon), probeer dan het volgende:
- Controleer nogmaals of je al je persoonlijke gegevens correct hebt ingevoerd en probeer opnieuw naar de volgende stap te gaan
- Probeer een andere browser te gebruiken en/of schakel over naar de GetYourGuide mobiele app
- Voeg de activiteit toe aan je wenslijstje en probeer het later opnieuw
Als je problemen ondervindt nadat je je betalingsgegevens hebt verstrekt, raadpleeg dan het artikel 'Ik kan mijn persoonlijke gegevens niet doorgeven. Wat moet ik doen?'
Als je problemen ondervindt bij het invoeren van je betalingsgegevens (naam rekeninghouder, kaartnummer enz.), probeer dan het volgende:
- Controleer nogmaals of je alle betalingsgegevens correct hebt ingevoerd en probeer de betaling opnieuw uit te voeren
- Probeer een andere browser te gebruiken en/of schakel over naar de GetYourGuide mobiele app
- Kies een andere betaalwijze
- Voeg de activiteit toe aan je verlanglijstje en probeer het later opnieuw
Als je met een kaart probeert te betalen, zorg er dan voor dat je kaart geautoriseerd is voor zowel internationale als online aankopen. Je kunt dit zien in je instellingen voor internetbankieren of door rechtstreeks contact op te nemen met je bank. Controleer ook of je bank de betaling niet blokkeert vanwege een ander betalingsbeveiligingsbeleid.
Als je problemen ondervindt nadat je je persoonlijke gegevens hebt verstrekt, raadpleeg dan het artikel 'Ik kan mijn persoonlijke gegevens niet doorgeven. Wat moet ik doen?'
Als je je boeking binnen de annuleringsvoorwaarden annuleert, wordt je terugbetaling automatisch verwerkt via dezelfde betaalwijze als waar je de activiteit mee hebt geboekt. Het staat dan binnen 3-5 werkdagen weer op je rekening.
Als je boeking niet verloopt als gepland, of als je ontevreden bent over je beleving en restitutie wilt aanvragen, gebruik dan het onderstaande formulier om ons de reden(en) hiervoor door te geven. Deze restitutieverzoeken worden per geval beoordeeld.
In het onwaarschijnlijke geval dat de activiteitenaanbieder je boeking moet annuleren, heb je altijd recht op een volledige terugbetaling. Als je een annuleringsbevestiging van ons hebt ontvangen, wordt je terugbetaling automatisch verwerkt via dezelfde betaalwijze als waar je de activiteit mee hebt geboekt. Het staat dan binnen 3-5 werkdagen weer op je rekening.
Als de activiteitenaanbieder je rechtstreeks heeft geïnformeerd over de annulering en je geen e-mail met de annuleringsbevestiging van ons hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier.
Hoe lang het duurt voordat je terugbetaling verwerkt wordt, hangt af van de betaalwijze en valuta.
Voer, om de status van je terugbetaling te zien, je boekingsnummer en pincode in de onderstaande tool in. Als je restitutie is uitbetaald, zie je hieronder voor de meeste betaalwijzen een Acquirer Reference Number (ARN). Je betalingsprovider kan hiermee de terugbetaling volgen.
Zorg ervoor dat je dezelfde betaalwijze controleert als waar je mee geboekt hebt. Als zij je restitutie niet kunnen vinden, neem dan contact op met ons via onderstaand formulier.
Met onze besteprijsbelofte ben je ervan verzekerd dat je nooit meer betaalt dan de beste prijs die online beschikbaar is. Dit geldt alleen als dezelfde activiteit wordt aangeboden onder exact dezelfde voorwaarden: bijv. locatie, aantal deelnemers, beschikbaarheid en inbegrepen zaken.
Via het contactformulier kun je ons een link sturen naar de website die je activiteit tegen een lagere prijs aanbiedt. Wij controleren dan of het aan ons beleid voldoet en betalen, indien van toepassing, het prijsverschil aan je terug. Zorg ervoor dat de prijs, de naam van de activiteit en de naam van de activiteitenaanbieder duidelijk zichtbaar zijn.
Onze besteprijsbelofte geldt niet bij kortingen of aanbiedingen die op andere websites van toepassing zijn.
GetYourGuide-cadeaubonnen zijn te koop op onze website en je kunt eenvoudig zelf de waarde ervan bepalen. Om de valuta waarin de cadeaubon wordt uitgegeven te wijzigen, klik je op het valutasymbool bovenaan de pagina. Je kunt ook een persoonlijk bericht achterlaten voor de ontvanger (mazzelaar!).
Onze cadeaubonnen worden per e-mail verzonden en kunnen worden uitgeprint. De ontvanger kan dan met de op de cadeaubon aangegeven code een of meerdere belevingen naar keuze boeken.
Cadeaubonnen zijn 3 jaar geldig vanaf de datum van aankoop.
Je kunt de waarde en geldigheid van je cadeaucode controleren met de onderstaande tool. Verlenging van de geldigheid is mogelijk voor cadeaucodes die over minder dan zes maanden verlopen.
Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om de geldigheid te verlengen van cadeaucodes die als werknemersvoordeel zijn verkregen.
Je kunt je afmelden voor onze marketingmails door helemaal onderaan de nieuwsbrief op 'Afmelden' te klikken of met het wijzigen van je accountinstellingen:
- Log in op je account, rechtsboven in het scherm
- Ga naar 'Instellingen'
- Gebruik je de desktopversie, ga dan naar 'Meldingen'; gebruik je je mobiel, klik dan op het envelopje
- Scroll naar beneden naar 'Beoordelingen', 'Aanbevelingen' en 'Reistips en aanbiedingen' en gebruik de 'e-mail'-schakel om je af te melden
- Kies 'Opslaan' om je af te melden
Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om je af te melden voor de e-mails voor accountondersteuning. GetYourGuide zal je contactgegevens blijven gebruiken om boekingsbevestigingen en belangrijke updates over je boekingen te sturen.
Als je je niet op bovenstaande wijze kunt afmelden, of als je na het afmelden nog steeds marketingmails ontvangt, neem dan contact met ons op via onderstaand formulier:
U kunt uw GetYourGuide account en uw persoonlijke gegevens op elk gewenst moment verwijderen.
Stuur een verzoek voor het verwijderen van gegevens via het onderstaande contactformulier:
GetYourGuide is een online marktplaats voor het boeken van tours, attracties, excursies en talloze andere dingen om te doen tijdens je volgende vakantie of weekendtrip. We werken samen met geselecteerde activiteitenaanbieders van over de hele wereld. De activiteitenaanbieders zijn degenen die de activiteiten aanbieden.
Je kunt je activiteit online boeken, via onze website of app. Je ontvangt je voucher via e-mail.
We bieden een verscheidenheid aan onvergetelijke reisbelevingen. Je kunt kiezen uit toegangstickets, transfers, citycards, rondleidingen, hop on, hop off-tours, wateractiviteiten, dagtochten en meerdaagse tours naar duizenden bestemmingen over de hele wereld.
We bieden geen pakketreizen, vluchten of visumondersteuning aan. Accommodatie mag alleen worden verstrekt als onderdeel van meerdaagse activiteiten.
Ben je een activiteitenaanbieder? Neem dan contact met ons op via de speciale hulppagina.