GetYourGuide begint campagne om SOS Kinderdorpen te ondersteunen

GetYourGuide, het wereldwijd grootste online platform voor tours en attracties

ondersteunt SOS Kinderdorpen met een donatiecampagne. Voor elke geboekte tour

tussen 01-12-2011 en 31-12-2011, zal GetYourGuide 1 euro doneren om projecten van

SOS Kinderdorpen te ondersteunen.

Berlijn, 1 december 2011: Het eindbedrag dat aan het einde van het jaar aan SOS kinderdorpen zal worden gedoneerd, hangt af van het aantal tours dat in deze periode geboekt is. Daarom spelen de GetYourGuide klanten een belangrijke rol in het donatieproces.

GetYourGuide is ervan overtuigd dat SOS kinderdorpen, waar de educatieve ondersteuning van benadeelde kinderen en tieners centraal staat, de ideale partner is voor de donatiecampagne. Johannes Reck, directeur van GetYourGuide, ziet overeenkomsten tussen de twee partners: "Als platform voor tours waar de nadruk ligt op de culturen en de bezienswaardigheden van de wereld, richt GetYourGuide zich ook op de verbreiding van educatie."Met zijn donatie ondersteunt GetYourGuide de kerstcampagne van SOS kinderdorpen.

Tot deze campagne behoort het gezinsversterkende programma dat gezinnen in Zimbabwe ondersteunt. Het voortbestaan van dit project is afhankelijk van regelmatige donaties. In Zimbabwe is het aantal mensen dat besmet is met het HIV-virus bijzonder hoog. Hierdoor komt de opvoeding van vele kinderen in het gedrang, want veel kinderen groeien op zonder of met zeer zieke ouders. Het SOS-project biedt steun aan gezinnen om aan de basisbehoeften van deze kinderen te voldoen en hun onderwijskansen te vergroten.

In Duitsland richt SOS kinderdorpen zich op dit moment op zijn centra in Neurenberg en Furth-Erlangen. De SOS-jeugdzorg en het SOS-jobtraining center hebben dringend financiële steun nodig om loopbaantraining voor kwetsbare jongeren aan te kunnen blijven bieden.

GetYourGuide heeft besloten om deze belangrijke hulpprojecten te ondersteunen. Tanja Korn, verantwoordelijk voor de bedrijfspartners bij SOS kinderdorpen zegt, "Donaties worden toegewezen aan vele plaatsen en elk bedrijf kan beslissen waar hun donaties naar toe gaan. Er zijn echter hulpprojecten die speciale aandacht nodig hebben. We zijn blij wanneer bedrijven onze inschattingen vertrouwen en de donaties daar kunnen worden gegeven waar ze het meest nodig zijn."

SOS kinderdorpen is een charitatieve instelling die benadeelde kinderen, tieners en volwassenen over de hele wereld ondersteunt. Het idee stamt van de Oostenrijker Hermann Gmeiner die in 1949 in Imst/Tirol het eerste SOS kinderdorp oprichtte. SOS kinderdorpen bieden verschillende vormen van hulp om relaties te versterken en te stabiliseren zodat kinderen in hun eigen familie kunnen opgroeien. Het doel is altijd om gemeenschappen te ontwikkelen die mogelijkheden creëren om loopbaanvaardigheden te leren, zodat kinderen in liefdevolle gezinssituaties kunnen opgroeien. SOS kinderdorpen is wereldwijd actief in 42 landen. De organisatie heeft 126 hulpprojecten en ondersteunt meer dan 178.000 mensen in nood.

GetYourGuide biedt meer dan 8000 activiteiten op meer dan 600 bestemmingen wereldwijd.

Het is nu het grootste online boekingplatform voor tours en activiteiten ter wereld.

GetYourGuide's producten variëren van sightseeing en historische tours tot raften en

snorkelen en van tochten in een helikopter tot duiken met haaien. Het bedrijf is in 2008 opgericht in

Zwitserland en heeft kantoren in Zürich, Berlijn en Las Vegas.

Stefanie Bach

E-mail: bach@getyourguide.com