GetYourGuide haalt twee miljoen US dollar aan investeringen op: Brancheveteranen ondersteunen de uitbreidingsplannen van het online bookingsplatform

GetYourGuide, het wereldwijd grootste online platform voor tours, activiteiten en attracties heeft een nieuwe ronde investeringen aangekondigd om de groei verder te versterken.

Berlijn, 7 maart 2012: Voor haar deelname aan de reisbeurs ITB in Berlijn, kondigde het bedrijf nieuwe steun van venture capital firma PROfounders Capital en andere nieuwe investeerders aan. Het totale opgebrachte kapitaal is twee miljoen Amerikaanse dollar en zal worden gebruikt om de groei van het bedrijf en de uitbreiding naar nieuwe markten te financieren.

PROfounders is het venture capital fonds met investeerders als Brent Hoberman (oprichter van Lastminute.com), Andy Phillipps (oprichter van Active Hotels/Booking.com) en Karen Hanton (oprichter van TopTable.com). Sean Seton-Rogers, General Partner van PROfounders, zal lid worden van de raad van commissarissen van GetYourGuide.

Swoodoo oprichters Christian Saller, Wolfgang Heigl en Lars Jankowfsky doen ook mee in de investeringsronde. Swoodoo, een meta zoekmachine voor vluchten, is in 2008 opgericht en in 2010 overgenomen door KAYAK, de marktleider van de VS. Saller, Heigl en Jankowfsky gaven leiding aan de expansie van KAYAK in Europa.

"We zijn buitengewoon tevreden investeerders te hebben gevonden die niet alleen onze visie en bedrijfscultuur begrijpen, maar ook potentieel herkennen," zei GetYourGuide CEO, Johannes Reck. "Het speerpunt van onze zoektocht was het vinden van partners die ons, door hun netwerk en ervaring, kunnen helpen met onze uitbreidingsplannen. Hun vakkennis en netwerk zijn waardevol en nuttig."

In slechts 24 maanden is GetYourGuide uitgegroeid tot 's werelds grootste platform voor tours, attracties en activiteiten. In deze periode heeft het bedrijf meer dan 10.000 aanbiedingen verworven, die te boeken zijn op www.getyourguide.com en krijgt het meer dan een half miljoen bezoekers per maand.

Naast het grote assortiment, heeft GetYourGuide ook partnerschappen gevormd met een netwerk van toonaangevende reis-websites als TripAdvisor, KAYAK, en Opodo.

"Wij zijn ervan overtuigd dat GetYourGuide, met het bijbehorende reisportaal, een wereldwijde marktleider zal worden. Niet alleen biedt GetYourGuide reizigers een enorme toegevoegde waarde, maar het opent ook een enorm potentieel binnen een gefragmenteerd deel van de reisindustrie", aldus Brent Hoberman, oprichter van lastminute.com en Investment Partner van PROfounders.

"GetYourGuide is zonder twijfel, de meest interessante Europese online reis start-up die ik in de afgelopen jaren heb gezien", bevestigt Christian Saller, swoodoo oprichter en Managing Director van KAYAK Europe. "Een enorme markt, een sterk team, een aantrekkelijk businessmodel en de enorme dynamiek zijn van groot voordeel voor dit doelgerichte en veelbelovende Zwitserse bedrijf."

Een onderzoek van de marktonderzoek- en ontwikkelingfirma PhoCusWright schatte de wereldwijde markt voor recreatieve activiteiten en excursies in de vakantiesector op ongeveer 100 miljard dollar, * dat maakt van dit gebied het derde grootste online reissegment na vluchten en hotels.

"Slechts een klein percentage van het aanbod wordt online of op een mobiele telefoon geboekt. Er is echter, een enorm potentieel voor groei, dat we zullen blijven ontwikkelen met onze nieuwe investeerders en partners", benadrukt GetYourGuide CEO Johannes Reck.

*PhoCusWright report "When they get there" (2011)

GetYourGuide, the Internet's largest booking platform, offers more than 10,000 attractions, tours and activities in upwards of 600 worldwide destinations. From sightseeing and historical tours to rafting, helicopter tours and snorkeling excursions, GetYourGuide provides the full vacation and adventure assortment. The GetYourGuide website was launched in 2010. The company has offices in Zÿ¼rich, Berlin and Las Vegas.

Over PROfounders Capital
PROfounders Capital is een venture capital fonds voor en door ondernemers. Tot de investeerders en leidinggevenden behoren enkele van de bekendste spelers op het gebied van digital media, mensen die enkele van de meest succesvolle ondernemeningen van Europa hebben opgebouwd, waaronder Brent Hoberman (lastminute.com), Karen Hanton (Top Table), Michael Birch (Bebo) en Andy Phillipps (Active Hotels).

Stefanie Bach

e-mail: bach@getyourguide.com