GetYourGuide maakt partnerschap met TripAdvisor bekend bij de ITB Berlijn

Innovatief platform om tours te boeken, met ondersteuning van de "boek nu" feature voor attracties die op de grootste reiswebsite ter wereld vermeld staan. Biedt reizigers op TripAdvisor een one-stop shop voor al hun reisplannen.

Berlijn (ITB), - 10 maart 2011: GetYourGuide, an innovative platform for booking tours, attractions, excursions and activities, today announced a partnership with TripAdvisor®, the world's largest travel site*, to help make booking of tourism businesses easier for travelers on TripAdvisor. The partnership expands TripAdvisor's offering of trusted advice from real travelers and a wide variety of travel choices and planning features with seamless links to booking tools.Through the partnership, GetYourGuide will power a "book now" button for tours, attractions and excursions with listings on TripAdvisor. Once travelers have selected an attraction based on millions of reviews and opinions on the site, they may click on this button, or tap it using a smartphone on-the-go, to quickly and easily book the excursion of their choice."TripAdvisor's efforts to add booking functionality for attractions on the site is a smart step in helping travelers plan a perfect and complete trip, especially as travelers' use of mobile devices is on a meteoric rise," said Johannes Reck, CEO and co-founder of GetYourGuide. "GetYourGuide is pleased to help power the new 'book now' feature on TripAdvisor that will change the way travelers secure their reservations for exciting attractions around the world.""TripAdvisor is pleased to partner with GetYourGuide to give travelers in search of a great attraction the same trusted booking options that are common and well established among the hospitality industry," said Christine Petersen, president of TripAdvisor for Business. "Our goal is to make these transactions on TripAdvisor as easy as clicking a mouse or tapping the screen of a smartphone."The initial launch of the "book now" feature is due in Q1 2011 and will include U.S., U.K., Ireland and Germany domains featuring tours and attractions around the world. The feature will also be available via TripAdvisor mobile applications in each of these regions.For tour and attraction providers interested in registering for the "book now" feature, please visit https://supplier.getyourguide.com.

*Bron: comScore Media Metrix for TripAdvisor Media Group Sites, Worldwide, Augustus 2010

GetYourGuide is het belangrijkste platform om tours, attracties, excursies & activiteiten te boeken voor uw volgende vakantie of weekendtrip. Van sightseeing tours tot segway tours en fantastische gastronomie-rondleidingen voor fijnproevers, GetYourGuide biedt u de mogelijkheid overal ter wereld activiteiten te boeken. We hebben historische tours in Londen, fotografietours in Parijs en zelfs een Sex and the City tour in New York. Voor avontuurlijke mensen bieden wij duiken met haaien in Kaapstad of kajakken in Melbourne. Als ontspanning en wellness alles is wat u zoekt, waarom dan niet naar de blauwe lagunes in IJsland of meevaren op een aangename riviercruise in Bangkok? Geniet vliegend boven de Grand Canyon van het prachtige landschap of maak een schitterende wandeling door de Alpen.

Bij GetYourGuide werken we met ervaren lokale reisorganisaties die u kunnen helpen dingen te beleven die u nooit alleen zou kunnen doen, of die het in de rij staan voor populaire attracties overbodig maken. Door direct bij lokale ondernemers te boeken vermijdt u alle tussenpersonen en ontvangt u gegarandeerd de beste prijs. En als u dan toch ergens anders een lagere prijs vindt voor uw geboekte tour, dan betalen we het verschil aan u terug. En stellen geen verdere vragen. Boek van tevoren om te voorkomen dat activiteiten zijn volgeboekt en om op reis tijd te besparen. Laat uw vakantieherinneringen niet aan het toeval over en beleef meer!