Algemene voorwaarden

Versie 01/03/2022
Deze Algemene Handelsvoorwaarden (hierna: „GYG-AGB”) regelen het gebruik van het GetYourGuide online bemiddelingsplatform, dat o.a. via de URL http://www.getyourguide.nl, http://www.getyourguide.com, alle andere landenwebsites (samen "GYG-website”) en de lokale en mobiele apps en applicaties (gezamenlijk “GYG-platform”) beschikbaar is.

1. Over ons


Wij, GetYourGuide Deutschland GmbH, Sonnenburger Straße 71-75, 10437 Berlijn, Duitsland, geregistreerd bij de rechtbank van Charlottenburg onder HRB 132059 B, ("GetYourGuide" of "wij" of "ons") zijn de exploitant van het GYG-platform en dienovereenkomstig verantwoordelijk. Ons platform is wereldwijd beschikbaar in meerdere talen en is snel en gemakkelijk te gebruiken.
Wij exploiteren het GYG-platform als een intermediair platform waar toeristische tours en activiteiten (gezamenlijk "Activiteit" of "Activiteiten") online worden aangeboden door verschillende lokale aanbieders over de hele wereld ("Aanbieders"). Wij treden op als handelsagent voor de aanbieders. De beschrijvingen en afbeeldingen van deze activiteiten zijn afkomstig van de respectieve aanbieders. We hebben daarom geen directe invloed op de reikwijdte van dergelijke content.

2. Reikwijdte


2.1 Deze GYG AV zijn van toepassing op alle bezoekers van het GYG-platform met alle content binnen de aangeboden besturingssystemen (momenteel iOS, Android) ("gebruikers"). Zodra je het GYG-platform gebruikt, ben je verplicht om deze GYG-voorwaarden na te leven. Lees ze daarom zorgvuldig door voordat je ze voor de eerste keer gebruikt.
2.2 Deze gebruiksvoorwaarden zijn uitsluitend bedoeld voor consumenten in de zin van §13 van het Duitse Burgerlijk Wetboek. Ze zijn op internet opvraagbaar en gelden voor al onze diensten, voor zover er geen specifieke regelgeving meer van toepassing is; mocht dit ooit het geval zijn, dan zullen wij dit te zijner tijd duidelijk maken. Eventuele voorwaarden van de gebruiker die in strijd zijn met of afwijken van deze gebruiksvoorwaarden zijn niet van toepassing, tenzij wij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk hebben ingestemd.
2.3 Het gebruik van het GYG-platform is alleen voor jou persoonlijk bedoeld, wat betekent dat je het in geen geval mag gebruiken om er op enigerlei wijze zaken mee te doen of proberen te doen. Keyword: doorverkopen van tickets is een absolute NOGO! Dit betekent dat elk gebruik dat verder gaat dan je persoonlijke gebruik in je privé-omgeving en/of dat commerciële of commerciële doeleinden dient, personen die persoonlijk met je verbonden zijn en/of andere derden, in het bijzonder de commerciële doorverkoop van tickets, strikt verboden is.

3. Wat we doen


3.1 Op het GYG-platform kun je anoniem de activiteiten bekijken. De activiteiten omvatten excursies, kooklessen, sightseeing-bustours, cruises, tickets voor bezienswaardigheden en andere diensten. Het contract voor de levering van de activiteit wordt uitsluitend rechtstreeks tussen jou en de aanbieder gesloten ("servicecontract"). Van de zijde van de aanbieders worden de contracten door ons in naam en voor rekening van de aanbieders gesloten. Wij treden op als handelsagent voor de providers, zij hebben ons belast met en gemachtigd tot het afsluiten van transacties tussen de providers en de gebruikers, jij bijvoorbeeld, en tot het innen van betalingen van de gebruikers in naam en voor rekening van de providers. Wij bieden zelf geen activiteiten aan en zijn daarom niet jouw contractpartner voor de servicecontracten. Wij treden niet zelf op als organisator, noch als verhuurder, verkoper of andere contractpartner met betrekking tot het servicecontract met jou.
3.2 Je kunt de lijst met activiteiten filteren op verschillende parameters. De ontdekkingswizard toont jou activiteiten die voldoen aan jouw criteria en worden aangeboden door een specifieke aanbieder. Als meer dan één leverancier een tour kan aanbieden die overeenkomt met de criteria die zijn ingevoerd in de ontdekkingswizard, wordt de leveranciersselectie opnieuw gebaseerd op de volgende factoren: populariteit, variëteit, beschikbaarheid, annuleringspercentage, reviews, prestaties in de loop van de tijd en de hoeveelheid gegenereerde inkomsten. We behouden ons het recht voor om de manier waarop we activiteiten presenteren in de toekomst te wijzigen, verschillende manieren om activiteiten per stad of andere criteria te presenteren toe te passen, en om gebruikers te laten kiezen tussen verschillende manieren waarop activiteiten gepresenteerd worden.
3.3 In het belang van een snelle en vlotte afhandeling stel je de GetYourGuide klantenservice vragen over je boeking. Hiervoor staan onder Neem contact met ons op ⎸GetYourGuide verschillende formulieren en een hotline beschikbaar. Als handelsagent ondersteunen wij de aanbieders bij de verwerking. We antwoorden in principe binnen 24 uur, meestal echter uiterlijk binnen 48 uur. In noodgevallen kan de communicatie tussen jou en de aanbieder direct plaatsvinden; je vindt de contactgegevens van de betreffende aanbieder op je voucher.
3.4 Wij behouden ons het recht voor om het gebruik van het GYG-platform of individuele functies van het GYG-platform of de mate waarin individuele functies kunnen worden gebruikt, te koppelen aan bepaalde vereisten, zoals op het betalingsgedrag van de klant (bijvoorbeeld bij eerder gemaakte boekingen) of op het overleggen van bepaalde bewijzen (bijvoorbeeld identiteitsbewijs, aankoop-, betalings- of eigendomsbewijs). Bij een vermoeden van fraude, schendingen van deze GYG-voorwaarden en schending van verplichtingen onder het servicecontract waarvan GetYourGuide kennis krijgt, behouden wij ons het recht voor om je boekingsactiviteiten in te perken.
3.5 . We zijn niet verplicht om de content, functies en diensten die via het GYG-platform worden aangeboden, te verbeteren, uit te breiden (bijwerken/upgraden) of toegankelijk te maken. We kunnen onze diensten en prestaties op elk moment stopzetten. Er is geen recht op voortzetting. Als je al een servicecontract hebt afgesloten met een aanbieder, is artikel 5.3 op jou van toepassing, namelijk het/de servicecontract(en).

4. Registratie en GYG-account


4.1 Registratie is niet vereist, maar om gebruik te kunnen maken van alle functies, in het bijzonder de "verlanglijst", moet je je bij ons registreren.
4.2 Om het GYG-account in te stellen, moet je je juiste naam en e-mailadres opgeven en een wachtwoord instellen in het registratieformulier op het GYG-platform. Je dient deze gegevens geheim te houden zodat geen derde partij toegang heeft tot je account. Door op de knop "Nu registreren" te klikken, accepteer je deze algemene voorwaarden van GYG. Nadat je in de bevestigingsmail op de knop "E-mail bevestigen" hebt geklikt, ontvang je een welkomstmail van GetYourGuide en wordt het GYG-account ingesteld.
4.3 Je mag slechts één GYG-account aanmaken en het account niet aan iemand anders overdragen.

5. Afsluiten contract met GetYourGuide - gebruikerscontract


5.1 Het onderwerp van het contract met ons als contractpartner is het gratis gebruik van het GYG-platform ("Gebruiksovereenkomst").
5.2 De contractuele relatie tussen jou en ons komt tot stand zodra je op de productbeschrijvingspagina van de betreffende app store op de knop "Installeren" klikt en indien nodig je wachtwoord invoert of zodra je de website gebruikt. Het contract voor het gebruik van het GYG-platform wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en je kunt dit op elk moment beëindigen. Het klantaccount kan op elk moment worden geblokkeerd, beëindigd of verwijderd via de GetYourGuide-klantenservice per telefoon of via het contactformulier onder "Account verwijderen". De contactgegevens vind je onder Neem contact met ons op ⎸GetYourGuide.
5.3 GetYourGuide kan het contract voor het gebruik van het GYG-account op elk moment eenzijdig beëindigen met een opzegtermijn van één week. De opzegging gaat echter pas in zodra de reeds gerechtvaardigde servicecontracten zijn afgesloten. Het recht op buitengewone beëindiging blijft onaangetast.

6. Contractafsluiting met de provider - servicecontract


6.1 Wanneer je de activiteit van een aanbieder op het GYG-platform selecteert en koopt, ga je een contract aan met de aanbieder en treden wij op als handelsagent voor de aanbieders bij het aangaan van het contract. Nadat je de beschikbaarheid van de activiteit hebt gecontroleerd, voeg je de betreffende activiteit toe aan de winkelwagen door op de knop "Toevoegen aan winkelwagen" te klikken. Nadat je op de knop "Afrekenen" hebt geklikt, word je om aanvullende verplichte informatie gevraagd, met name de betalingswijze, die je volledig moet invullen.
6.2 Door aan het einde van het bestelproces op de knop "Boeken met betalingsverplichting" te klikken, doe je een bindend aanbod om een ​​servicecontract met de betreffende aanbieder af te sluiten. Je bent twee werkdagen aan het aanbod gebonden. Na ontvangst van de aanbieding sturen wij jou namens de aanbieder een automatische orderbevestiging. Deze orderbevestiging houdt nog geen aanvaarding van het servicecontract in.
6.3 De aanbieders kunnen hun eigen algemene voorwaarden beschikbaar stellen in hun respectieve aanbod op het GYG-platform (“Aanbiedervoorwaarden”). Lees deze voorwaarden van de aanbieder zorgvuldig door, want deze bevatten belangrijke informatie voor jou, bijvoorbeeld annuleringsmogelijkheden of voorwaarden. Naast onze voorwaarden zijn de voorwaarden van de aanbieder van toepassing. Is er een tegenstrijdigheid tussen de voorwaarden, dan geldt wat voor jou voordeliger is.
6.4 Het contractaanbod wordt door ons voor naam en in opdracht van de aanbieder aanvaard door jou voor naam en in opdracht van de aanbieder uitgegeven boekingsbevestiging en, indien van toepassing, een voucher en een betalingsbevestiging te verstrekken. We behouden ons het recht voor om naar eigen goeddunken een contractaanbod te accepteren of te weigeren.
Het contract tussen jou en de betreffende aanbieder is niet in een afzonderlijke contracttekst vastgelegd. De inhoud van het contract vloeit voort uit het bestelde product (d.w.z. de beschrijving van de door jou gekozen activiteit), deze voorwaarden en - indien beschikbaar - de voorwaarden van de aanbieder.
6.5 Jij dient direct in de orderbevestiging te controleren of alle gegevens juist zijn.
6.6 LET OP: Bij overeenkomsten voor toeristische diensten die op afstand zijn gesloten - zoals de servicecontracten met de aanbieders die je via ons hebt geboekt - is er GEEN herroepingsrecht volgens 312g lid 2 zin 1 nr. 9 BGB en heb he slechts het wettelijke recht op herroeping en beëindiging. Je kunt ook aanspraak maken op contractuele annuleringsrechten, zoals beschreven onder 11.

7. Prijzen van de aanbieders


7.1 Alle vermelde prijzen zijn inclusiefprijzen, wat betekent dat alle belastingen reeds zijn inbegrepen. Het is echter mogelijk dat er ter plaatse extra lokale belastingen (bijvoorbeeld lokale belasting) worden geheven. Hierop kunnen wij geen invloed uitoefenen.
7.2 Op de door de aanbieders vastgestelde boekingsprijzen kunnen bijzondere bepalingen van toepassing zijn, bijvoorbeeld met betrekking tot annuleringen en restituties van gedane betalingen. Voordat je boekt, moet je zelf controleren of de betreffende aanbieder andere voorwaarden voorschrijft.
7.3 Wij ontvangen een commissie van de aanbieder voor het regelen van het servicecontract.

8. Klantenservice / beste prijsgarantie van GetYourGuide


8.1. Je kunt onze klantenservice bereiken onder Neem contact met ons op ⎸GetYourGuide, wij zijn bereikbaar via telefoon, chat of e-mail.
8.2 Indien je na boeking de via het GYG-platform geboekte activiteit (i) onder dezelfde voorwaarden (datum, plaats, aantal personen) en (ii) met dezelfde diensten (iii) tegen een lagere prijs op internet kunt boeken (iv) bij dezelfde aanbieder vinden en dat aan ons kunt bewijzen, betalen wij jou het verschil tussen de prijs die is geboekt via GetYourGuide en de beschikbare lagere prijs die je op internet hebt gevonden.
8.3 Om gebruik te maken van deze beste prijsgarantie, die je ons op verzoek de link (en/of een screenshot van het alternatieve aanbod) toe te sturen. Wij controleren dit dan en betalen, als de prijs daadwerkelijk lager is, het verschil bij, waarbij deze betaling ook door middel van een voucher kan worden gedaan.
8.4 Alle speciale aanbiedingen en kortingsacties zijn als zodanig gemarkeerd.

9. Betalen bij GetYourGuide


9.1 De prijs die wordt aangeboden op het GYG-platform ("boekingsprijs") is van toepassing op de diensten van de aanbieder. Tenzij anders overeengekomen, dient de boekingsprijs voor de diensten van de aanbieder direct bij boeking door de gebruiker te worden betaald. Voor geselecteerde activiteiten kun je eventueel een functie kiezen om de betaling later uit te voeren. Dit is alleen mogelijk met een creditcard die ten minste geldig is tot de datum van de geselecteerde activiteit - om hier achter te komen, wordt er 0 EUR op je creditcard in rekening gebracht wanneer je je boeking voltooit. We zullen de boekingsprijs 72 uur voor aanvang van de activiteit afschrijven. Als de afschrijving van je creditcard vervolgens mislukt, zullen we je hiervan op de hoogte stellen en je 47 uur de tijd geven om de betaling handmatig uit te voeren. Lukt dit niet en kun je geen betaling aan ons doen, dan annuleren wij automatisch de door jou geboekte activiteit.
9.2 GetYourGuide is gerechtigd de gefactureerde bedragen in naam van en in opdracht van de aanbieder (als handelsagent) in ontvangst te nemen, tenzij op de factuur van de aanbieder uitdrukkelijk anders is vermeld. Middels een succesvolle betaling aan GetYourGuide heb je aan al je betalingsverplichtingen jegens de aanbieders voldaan. Als de gebruiker vorderingen in een andere valuta dan zijn nationale valuta (claim in vreemde valuta) moet betalen, kan GetYourGuide (in zijn hoedanigheid van handelsagent) om betaling in de nationale valuta van de gebruiker vragen en de claim in vreemde valuta omwisselen tegen het actuele wisselkoerstarief op het moment dat het contract werd gesloten. Voor zeer volatiele valuta's kunnen we redelijke omwisselkosten in rekening brengen.
9.3 Wij zijn als handelsagent van de aanbieder de contactpersoon van de gebruiker ten aanzien van servicecontract en bijbehorende vergoeding . Als je aanspraak wilt maken op terugbetaling van de boekingsprijs buiten onze annuleringsvoorwaarden om, bijvoorbeeld omdat je van mening bent daar recht op te hebben vanwege een tijdige annulering, dien je via ons contact op te nemen met de betreffende aanbieder. De aanbieder kan een door hem verleende terugbetaling via ons afhandelen.
9.4 Je dient nauwkeurige betalingsinformatie te verstrekken en eventuele wijzigingen onmiddellijk bij te werken. Wij kunnen een door jou opgegeven betaalmethode weigeren. De voor de betreffende dienst toegestane betaalmiddelen worden je tijdens het bestelproces getoond. Let op de van toepassing zijnde gebruiksvoorwaarden en voorwaarden van de betalingsdienstaanbieder. Jouw betalingsdienstaanbieder kan extra kosten in rekening brengen. Je bent jegens ons verplicht om te bevestigen dat je gemachtigd bent om een bepaalde ​​betaalmethode te gebruiken, of toestemming te hebben om deze te gebruiken.
9.5 In sommige gevallen betaal je de boekingsprijs niet aan GetYourGuide of rechtstreeks aan de aanbieder, maar aan een ander bedrijf dat wij als tussenpersoon hebben ingeschakeld om de betaling te verwerken. Als je bijvoorbeeld in de Verenigde Staten woont of een in de Verenigde Staten uitgegeven creditcard gebruikt voor betaling, zal GetYourGuide Operations Inc., een van onze dochterondernemingen, de betaling verwerken. Voor deze betalingen gelden dezelfde voorwaarden als voor betalingen rechtstreeks aan ons, voor jou verandert er dus niets. In het bijzonder heb je ook na een succesvolle betaling aan het opdrachtbedrijf volledig aan je betalingsverplichtingen jegens de aanbieders voldaan. Als je vragen hebt over de betaling, kun je contact opnemen met onze lokale klantenservice Neem contact met ons op ⎸GetYourGuide.
9.6 Door de betaling te autoriseren, stem je ermee in dat je betalingsgegevens worden gebruikt om de betaling voor de provider te innen. Wij behouden ons het recht voor om het gebruik van de betaalfunctie of individuele betaalmethoden op het GYG-platform afhankelijk te maken van een controle van de vereiste kredietwaardigheid.

10. Uitvoeren van de activiteit - servicecontract


10.1 Je dient tijdig te verschijnen op het door de aanbieder medegedeelde ontmoetingspunt. Let ook op de handelsvoorwaarden van de provider. Als je vanuit het buitenland naar de activiteit reist, ben je zelf verantwoordelijk voor de benodigde reisdocumenten (paspoort, visum, etc.) en naleving van gezondheidsvoorschriften, etc.
10.2 De boekingsprijs voor de diensten is exclusief verzekeringen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een adequate verzekeringsdekking. Verzekeringsvereisten zijn afhankelijk van de geboekte activiteit.
10.3 De tijdzone van de aanbieder is bepalend voor berekeningen van tijden en termijnen.

11. Annuleringen


11.1 Je kunt de servicecontracten alleen opzeggen in overeenstemming met de annuleringsvoorwaarden, zoals uiteengezet in de voorwaarden van de provider, de beschrijving van de activiteit op de GYG-platforms of op enige andere vermeld op een voucher die voor de activiteit is uitgegeven.
11.2 Om misverstanden te voorkomen dien wijzigingen en opzeggingen door te voeren via het GYG platform, tenzij anders overeengekomen. Een annulering kan worden gemaakt op het onder Neem contact met ons op ⎸GetYourGuide beschikbare formulier. Wijzigingen of opzeggingen dient tijdig te geschieden; wat "tijdig" is, hangt af van het individuele geval. Het is daarom van groot belang dat je alle voorwaarden, in het bijzonder de voorwaarden van de aanbieder, goed doorleest. Doorslaggevend voor een tijdige opzegging is de tijdige ontvangst van de melding bij GetYourGuide. Als aan deze vereisten wordt voldaan, zullen wij namens de aanbieder een annuleringsbevestiging afgeven. Deze is tevens het bewijs van de herroeping en dient daarom te worden bewaard.
11.3 In het bijzonder kunnen wij je namens de aanbieder wijzigingen op korte termijn zowel telefonisch op het door jou opgegeven telefoonnummer doorgeven als wijzigingen naar je e-mailadres sturen.
11.4 Indien in de activiteit van de aanbieder, in de handelsvoorwaarden van de aanbieder of op een voucher geen afwijkende annuleringsvoorwaarden staan, geldt het volgende:
a) meer dan 24 uur voor aanvang van de activiteit:
volledige restitutie van de boekingsprijs

b) 24 uur of minder voor aanvang van de activiteit of in geval van no-show:
geen restitutie van de boekingsprijs

11.5 Je hebt altijd de mogelijkheid om aan de aanbieder te bewijzen dat er geen schade is ontstaan ​​of dat de schade aanzienlijk lager was dan de annuleringskosten die de aanbieder eventueel heeft gevorderd.

12. Overige rechten van de aanbieder - servicecontract


12.1 Aanbieder kan de activiteit op de overeengekomen datum annuleren zonder inachtneming van een opzegtermijn indien weersomstandigheden, officiële maatregelen, stakingen of andere externe omstandigheden die onvoorzienbaar zijn of slechts kunnen worden afgewend door onevenredige inspanningen van aanbieder en buiten zijn macht liggen (met name gebeurtenissen waarbij van overmacht sprake is) het onmogelijk of aanzienlijk moeilijker of gevaarlijker maken om de activiteit uit te voeren. In dit geval wordt de betaalde boekingsprijs voor de geannuleerde activiteit gerestitueerd.
12.2 De aanbieder mag je niet toestaan ​​deel te nemen aan een activiteit of kan je van een dergelijke activiteit uitsluiten, indien je niet voldoet aan de vereisten voor deelname aan de GYG-platforms, als je jezelf of anderen in gevaar zou brengen door je deelname of anderszins de uitvoering van de activiteit zou verstoren. In deze gevallen wordt de betaalde boekingsprijs voor de activiteit niet gerestitueerd.
12.3 De aanbieder kan te allen tijde kleine wijzigingen in het programma aanbrengen indien dit op korte termijn noodzakelijk blijkt te zijn. Kleine programmawijzigingen omvatten ook een wijziging van het start-/ontmoetingspunt voor de tour, op voorwaarde dat het nieuwe ontmoetingspunt voor de klant te voet of met het openbaar vervoer kan worden bereikt binnen 15 minuten vanaf het oorspronkelijk overeengekomen ontmoetingspunt. Een wijziging van het start-/ontmoetingspunt is mogelijk tot 24 uur voor aanvang van de geboekte activiteit en wordt per e-mail naar jou gecommuniceerd of getoond op het GYG-platform.

13. Reviews en gebruikerscontent


13.1 Wij bieden je de mogelijkheid om reviews geschreven door andere gebruikers of aanvullende content en afbeeldingen met betrekking tot de activiteit op het GYG Platform te bekijken. Deze weerspiegelen alleen een persoonlijke mening van de betreffende gebruiker op een bepaald moment, die wordt gevormd door persoonlijke ideeën en verwachtingen. Houd er ook rekening mee dat de aangeboden activiteit mogelijk is gewijzigd nadat de content of de review geplaatst is. Houd ook rekening met het aantal reviews dat wordt gegeven, aangezien een enkele mening vaak minder relevant is dan een samenvatting van een groot aantal reviews.
13.2 Je kunt de content op het GYG-platform persoonlijk beïnvloeden door rapporten te schrijven in de vorm van beoordelingen voor activiteiten waarvoor je betaald hebt of door afbeeldingen te plaatsen ("Gebruikerscontent"). Je bent volledig verantwoordelijk voor de gebruikerscontent die je plaatst. Het is ten strengste verboden om gebruikerscontent op het GYG-platform te plaatsen die
onwaar of misleidend is, met name om valse en/of niet-objectieve reviews te plaatsen van activiteiten of andere omstandigheden/gebeurtenissen die de beslissing van andere gebruikers zouden kunnen beïnvloeden,
om openlijk of heimelijk reclame te maken voor een product, dienst of bedrijf; in het bijzonder om reviews te plaatsen, voor zover de gebruiker hiervoor een vergoeding wordt aangeboden, of om reviews te plaatsen van activiteiten van aanbieders waarvoor de gebruiker zelf actief is, of
die links of vergelijkbare informatie/verwijzingen bevatten die de werking van gegevensverwerkingssystemen van derden kunnen schaden.
13.3 Bovendien ben je, voordat je de gebruikerscontent uploadt, verplicht ervoor te zorgen dat je over de nodige gebruiksrechten voor de afbeeldingen beschikt. Met name afbeeldingen of foto's met andere personen dan uzelf mogen alleen worden geüpload naar het GYG-platform als deze personen hun toestemming hebben gegeven. Als je afbeeldingen wilt gebruiken die door iemand anders zijn gemaakt, heb je eveneens toestemming van die persoon nodig.
13.4 Het publiekelijk toegankelijk maken van de gebruikerscontent mag geen inbreuk maken op wettelijke voorschriften, goede zeden en/of de rechten van derden. Je mag in het bijzonder geen gebruikerscontent uploaden met afbeeldingen van geweld, pornografische, discriminerende, beledigende, racistische, lasterlijke of ander onwettige content of afbeeldingen en/of deze openbaar maken.
13.5 We nemen de gebruikerscontent op geen enkele manier of in welke context dan ook over als de onze.
13.6 We kunnen de gebruikerscontent op verschillende manieren gebruiken. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, weergave op het GYG-platform, opnieuw formatteren, bewerken voor meer duidelijkheid of voor een betere grammatica, opname in of naast advertenties of ander werk.
13.7 We kunnen gebruikerscontent naar eigen goeddunken verwijderen of opnieuw plaatsen indien nodig. GetYourGuide kan bijvoorbeeld gebruikerscontent verwijderen als dit naar onze mening in strijd is met de verplichtingen onder deel 14.2-14.4. We zijn niet verplicht om kopieën van gebruikerscontent te bewaren of dergelijke kopieën beschikbaar te stellen.
13.8 GetYourGuide, gelieerde bedrijven en onze (distributie)partners kunnen naast of samen met de gebruikerscontent advertenties en andere informatie tonen op het GYG-platform en op andere media. Je hebt geen recht op enige vergoeding voor dergelijke advertenties. We behouden ons het recht voor om het type en de reikwijdte van dergelijke reclamemaatregelen te wijzigen, en we zullen je hiervan niet op de hoogte stellen.

14. Gegevensbescherming


14.1 Wij verwerken je persoonsgegevens altijd in overeenstemming met de wettelijke voorschriften.
14.2 Gedetailleerde gegevensbeschermingsinformatie vind je (hier)(https://www.getyourguide.nl/privacy_policy).

15. Schadevergoeding


15.1 Je bent verplicht ons volledig schadeloos te stellen voor alle schade, kosten en uitgaven (inclusief redelijke kosten voor juridische verdediging) die wij oplopen als gevolg van ons plichtsverzuim:
15.1.1 Een jou verwijtbare verkeerde voorstelling van zaken, handelen of nalaten in verband met het gebruik van het GYG Platform;
15.1.2 Een jou verwijtbare niet-naleving van deze gebruiksvoorwaarden; of
15.1.3 Vorderingen van derden die voortvloeien uit of verband houden met een jou toerekenbare toegang tot of gebruik van het GYG-platform die niet in overeenstemming zijn met deze voorwaarden.
15.2. Schade in de zin van artikel 15.1. omvat ook schadeloosstellingen waaraan we zijn blootgesteld via onze vertegenwoordigers of onderaannemers vanwege een van de gebeurtenissen die worden vermeld onder punt 15.1.1. t/m 15.1.3.
15.3 Bovenstaande verplichtingen gelden alleen als je verantwoordelijk bent voor de betreffende overtreding, d.w.z. als je opzettelijk gehandeld hebt of de binnen het verkeer vereiste zorgvuldigheid verwaarloosd hebt.

16. Aansprakelijkheid


16.1 Behalve in de gevallen beschreven onder punt 16.2, is onze maximale aansprakelijkheid, die voortvloeit uit of verband houdt met de nakoming van onze contractuele verplichtingen jegens u, beperkt tot de normaliter voorzienbare schade die voortvloeit uit een nalatige schending van een wezenlijke contractuele verplichting krachtens deze contractuele relatie. Een "wezenlijke contractuele verplichting" onder deze Gebruiksvoorwaarden is een verplichting waarvan de nakoming essentieel is voor de goede uitvoering van deze handelsvoorwaarden en waarvan een schending het doel van deze handelsvoorwaarden en de uitvoering ervan waarop jij als gebruiker moet kunnen vertrouwen, in gevaar brengt. Verlies of schade is doorgaans voorzienbaar als het normaliter voorzienbaar was op het moment dat deze algemene voorwaarden van GYG werden aanvaard. Wij sluiten onze aansprakelijkheid en die van vertegenwoordigers of onderaannemers uit voor schade veroorzaakt door een nalatige schending van een niet wezenlijke contractuele verplichting.
16.2. Niets in deze voorwaarden sluit de aansprakelijkheid van ons of onze vertegenwoordigers of onderaannemers uit of beperkt deze voor grove nalatigheid of opzet of voor overlijden of persoonlijk letsel of voor fraude. Eventuele verdere dwingende wettelijke rechten voor de consument blijven eveneens onverminderd van kracht.
16.3 De bovenstaande aansprakelijkheidsbeperkingen zijn niet van toepassing als we op frauduleuze wijze een feit over de standaard van het GYG-platform verzwijgen of de garantie voor een specifieke functionaliteit op ons moeten nemen. Hetzelfde geldt voor eventuele aanspraken van de gebruiker op grond van de Wet productaansprakelijkheid.
16.4 Er is geen aansprakelijkheid in geval van overmacht; als voorbeeld, maar niet uitputtend: Storing van elektronische of mechanische apparatuur of communicatie, handelingen van derden (inclusief denial-of-service-aanvallen en overmatig gebruik of misbruik van het GYG-platform), telefoon- of andere verbindingsproblemen, computervirussen, ongeoorloofde toegang, diefstal, bedieningsfouten, brand, ernstige weersomstandigheden, waaronder overstromingen, regelgevende of andere handelingen van een overheids-, gouvernementele of supranationale autoriteit, oorlog, opstand of industriële geschillen.

17. Overdracht


Met uitzondering van enige vordering tot schadevergoeding, mag je je rechten en/of verplichtingen onder deze Voorwaarden niet overdragen, uitbesteden of anderszins afhandelen.

18. Salvatorische clausule


Indien afzonderlijke bepalingen van deze algemene voorwaarden van GYG geheel of gedeeltelijk nietig of onwerkzaam zijn of worden, blijven de overige bepalingen hierdoor onverminderd van kracht. Wettelijke wetgeving treedt in de plaats van bepalingen van deze GYG AV die niet zijn opgenomen of die ineffectief zijn. Indien dergelijk wettelijk recht in het betreffende geval niet voorhanden is (maas in de regelgeving) of tot een onaanvaardbaar resultaat zou leiden, zullen partijen in onderhandeling treden om tot een effectieve regeling te komen die economisch zo dicht mogelijk bij de niet-opgenomen of ineffectieve bepaling aansluit.

19. Slotbepalingen


19.1 Voor naleving van het contract en uitoefening van onze rechten onder dit contract kunnen we andere GetYourGuide-bedrijven en derden inzetten als plaatsvervangende agenten.
19.2 We kunnen deze Gebruiksvoorwaarden voor de toekomst wijzigen of aanpassen, bijvoorbeeld om rekening te houden met wijzigingen in de wet, wijzigingen in de voorwaarden voor het verschaffen van content of lacunes in de regelgeving. Wat onze betaalde aanbiedingen betreft, zullen we deze gebruiksvoorwaarden in de toekomst alleen wijzigen of aanpassen als er externe omstandigheden zijn die ons daartoe dwingen, bijvoorbeeld om rekening te houden met wijzigingen in de wet, wijzigingen in de dienstverlening van onze contractpartners of mazen in de regelgeving. Wij zullen je hier dan tijdig en op gepaste wijze van op de hoogte stellen. Als je bezwaar maakt, kunnen wij of jij de overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen.
19.3 Alle verklaringen die worden verzonden als onderdeel van de overeenkomst tussen GetYourGuide en jou, moeten schriftelijk of in tekstvorm (bijvoorbeeld per e-mail) worden aangegaan.
19.4 Het online platform voor geschillenbeslechting van de Europese Commissie is bereikbaar via de volgende link hier. We zijn niet bereid of verplicht om deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures voor een arbitragecommissie voor consumenten.
19.5 Voor consumenten is het Duitse recht van toepassing met uitsluiting van het VN-Verdrag inzake contracten voor de internationale verkoop van goederen (CISG), tenzij dwingende wettelijke consumentenvoorschriften in jouw land, d.w.z. het land waarin je voornamelijk woont, gunstiger voor jou zijn; in zoverre zijn deze gunstigere regels van jouw land van toepassing.

Herroepingsrecht


Indien u een consument bent, d.w.z. iedere natuurlijke persoon die bij onder deze richtlijn vallende overeenkomsten handelt voor doeleinden die buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit vallen, en uw gewone verblijfplaats zich in de Europese Economische Ruimte bevindt, beschikt u over het algemeen over een wettelijk herroepingsrecht overeenkomstig de volgende herroepingsinformatie. In sommige gevallen is een herroepingsrecht echter bij wet uitgesloten, zodat u voor uw specifieke overeenkomst wellicht geen herroepingsrecht hebt.

Uitsluiting van het herroepingsrecht


Het herroepingsrecht is bij wet uitgesloten in geval van overeenkomsten op afstand betreffende vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien. Dit omvat datum- of tijdsgebonden tours van verschillende aard, '(meervoudige) dagtours', 'entreetickets', 'rondleidingen', 'wateractiviteiten', 'avonturen', 'overige belevingen' en 'combinatie-aanbiedingen' die door ons zijn geregeld.

Informatie betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht


Herroepingsrecht


U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit neemt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons ( GetYourGuide Deutschland GmbH, Sonnenburger Straße 73, 10437 Berlijn, Duitsland, withdrawal @ getyourguide . com (Bescherming tegen spam), +49 30 2202 7135 ) door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk per post of via e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping


Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. U dient de goederen onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u de herroeping van deze overeenkomst aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Wij zullen de kosten van het terugzenden van de goederen voor onze rekening nemen. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
Afgezien van het bovenstaande geldt met betrekking tot uw herroepingsrecht het volgende: U kunt het onderstaande modelformulier voor herroeping gebruiken om uw herroeping te verklaren, maar bent niet verplicht dit te gebruiken. U kunt bijvoorbeeld ook snel en efficiënt uw herroeping via ons platform declareren door ons formulier op Boeking annuleren in te vullen en te verzenden. Als u het onderstaande modelformulier voor herroeping gebruikt, verzoeken wij u vriendelijk uw reserveringsnummer te vermelden. Dit maakt het voor ons gemakkelijker om uw herroeping aan uw overeenkomst te koppelen, maar is voor u niet verplicht.

Modelformulier voor herroeping


(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen).
* Aan GetYourGuide Deutschland GmbH, Sonnenburger Straße 73, 10437 Berlijn, Duitsland, withdrawal@getyourguide.com:
* Ik/Wij() deel/delen() u hierbij mede dat ik/wij() mijn/onze() overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen()/levering van de volgende dienst() herroep/herroepen(),
* Besteld op(
)/ontvangen op(*),
* Naam/namen consument(en),
* Adres consument(en),
* Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend),
* Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.